Scenariusz wesela | plan wesela | jak go stworzyć | co brać pod uwagę |

Jako Dj wodzirej na wesele, zajmuję się prowadzeniem różnego rodzaju imprez już od 2005r. Często spotykam się z Parami Młodymi, które maja już wstępnie ustalony scenariusz wesela, często mają jedynie rozpiskę wydawania dań z restauracji, a często Młode Pary w ogóle nie mają o tym pojęcia. Czy scenariusz lub też plan wesela jest ważny i na ile mocno należy się go trzymać, o tym przeczytacie poniżej.

Wesele, uchodzi niewątpliwie za jeden z najważniejszych dni w życiu. Co więcej, w przypadku tej imprezy mamy możliwość przygotowania jej bardzo dokładnie. Tylko żeby to zrobić, musimy skonsultować się ze wszystkimi naszymi usługodawcami. Niestety planu wesela nie możemy opierać jedynie na rozpisce dań z restauracji, o której to będą pojawiały się na sali. Pamiętajcie, że wesele, to nie tylko restauracja, ale także:

  • florysta,
  • dekorator,
  • makijażystka,
  • fryzjer,
  • fotograf,
  • kamerzysta,
  • ksiądz lub urzędnik,
  • dj na wesele bądź zespół,
  • a także pozostali mniejsi usługodawcy jak np fotobudka, animator, iluzjonista, w zależności jakie jeszcze dodatkowe atrakcje zamówicie.

Poza tym, że jako dj wodzirej na wesel obserwuję to już od kilkunastu lat, sam mogę opisać pewne uwagi z własnego doświadczenia. Stosunkowo niedawno także i ja z moją żoną wyprawialiśmy swoje wesele i co nieco jeszcze pamiętamy 😉

Dzień organizacyjnie zaczynamy od odebrania „ostatnich drobiazgów”, czyli między innymi bukiet weselny, lub jeszcze inne dodatki które muszą być odebrane na świeżo. Na szczęście po to mamy świadków, rodzinę, znajomych i przyjaciół by nam w tym pomogli, więc możemy im zlecić to zadanie. Co innego w przypadku makijażu ślubnego oraz fryzury weselnej, tu już musimy być osobiście. Warto umówić się na próbny makijaż oraz próbną fryzurę, by wiedzieć ile mniej więcej czasu nam to zajmie.

Gdy temat makijażu oraz fryzury mamy już zamknięty, najczęściej jest już koło południa. To jest ten moment, kiedy zazwyczaj spotykacie się w domach z Waszym fotografem lub też kamerzystą, bądź jednym i drugim, nagrywając przygotowania przed weselem. Często też rodzice chcą pobłogosławić swoje dzieci na nowej drodze życia i to również z chęcią utrwalacie na materiałach foto-video. Po tym wszystkim następuje przejazd do kościoła lub do urzędu stanu cywilnego albo już bezpośrednio na salę, jeśli planowana ceremonia ma się odbyć na terenie obiektu w którym wyprawiać swoje wesele.

Z mojego doświadczenia wynika – przynajmniej jeżeli chodzi o region miast w których najczęściej świadczę swoje usługi jako Dj wodzirej na wesele, czyli Poznań, Gniezno, Wągrowiec, Bydgoszcz, Toruń, Słupca, Września, Konin, Jarocin, Strzelno, Kruszwica, Żnin, Inowrocław, Włocławek, że jedną z lepszych godzin na rozpoczęcie ślubu kościelnego jest godzina 16:00. Jeżeli chodzi o ceremonię ślubu cywilnego lub humanistycznego, lepiej zdecydować się na godzinę 17:00 – 17.30. Oczywiście wszystko jest też zależne od tego jak daleko, bądź jak długo będziemy jechali od punktu w którym odbywa się Wasza ceremonia, do punktu w którym ma odbywać się zabawa weselna. Musimy wziąć pod uwagę, że ślub kościelny średnio trwa 45 -60 minut i trzeba też dojechać na salę. Ceremonia ślubu cywilnego bądź humanistycznego trwa zaledwie kilka… kilkanaście minut i często wystarczy przejść kilka kroków, by znaleźć się już na sali weselnej. Jeżeli myślimy o zorganizowaniu standardowego, klasycznego wesela, gdzie goście po obiedzie mają od razu wyskakiwać na parkiet, ten czas ma dość duże znaczenie. Jak zaczniemy za późno, a mamy sporo atrakcji, zabraknie czasu na zabawę. Jak zaczniemy za wcześnie, ograniczając ilość atrakcji, goście mogą czuć zmęczenie i znużenie.

Gdy na weselu mamy zaplanowanych sporo atrakcji, które angażują do uwagi bądź wyjścia wszystkich gości, a przynajmniej ich większość, warto czasz rozpoczęcia ceremonii (niezależnie od tego czy to ślub kościelny czy cywilny) zaplanować tak, byście Wy razem z gośćmi pojawili się na sali koło godziny 17:30-18:00. Pisząc o atrakcjach mających zaangażować wszystkich gości do uwagi bądź wyjścia ze sali, mam na myśli takie rzeczy jak:

 

  • wspólne pamiątkowe grupowe zdjęcie, które zajmie Wam około 10min
  • sesja zdjęciowa Pary Młodej w parach bądź małych grupach wraz z pozostałymi gośćmi, zajmie od 20 min do godziny czasu w zależności od ilości gości.
  • Indywidualna sesja zdjęciowa Młodej Pary organizowana w dniu wesela zajmie od 20 min do godziny czasu w zależności od fotografa i współpracującej z nim Pary Młodej
  • Pokaz fajerwerków zajmuje od 5 do 15 min
  • wieczorowe zdjęcie razem ze wszystkimi gośćmi przy odpalonych zimnych ogniach trwa około 10 min.
  • uroczysty wjazd tortu na wesel, razem z jego rozkrojeniem trwa od 10 do 20 min w zależności od ilości gości i tempa obsługi
  • uroczysty wjazd szynki na wesel, razem z jej rozkrojeniem trwa od 10 do 20 min w zależności od ilości gości i tempa obsługi
  • pokaz iluzjonisty, animatora bądź występ jakiegoś wokalisty trwa od 10 do 30 min
  • podziękowania dla rodziców lub dla rodziców, dziadków, świadków i znajomych trwają od 5 do 15 min
  • oczepiny w różnych wariantach z zabawami, bądź bez trwają od 10 min do godziny czasu. Ja staram się by oczepiny wraz zabawami nie trwały dłużej jak 30 min.

Wymienione wyżej elementy, to tylko część z atrakcji które mogą, ale nie muszą pojawiać się na weselu. Wypisanie ich wszystkich wraz z ramami czasowymi, które one zajmują ma za zadanie jedynie przybliżyć to ile czasu mniej więcej one zajmują. Jeżeli planując wesele w większości stawiając na to by goście szaleli na parkiecie, bo wiecie, że macie imprezowe towarzystwo, weźcie pod uwagę to, że bloki muzyczne grane do północy trwają (przynajmniej u mnie ) od 20 do 30 min.

Znając te wszystkie informacje wiecie już mniej więcej jak rozplanować czas we waszym weselnym scenariuszu. Niektórzy, mogą powiedzieć, że np. skoro zimne ognie palą się minutę lub dwie, to dlaczego trzeba na to zarezerwować 10 min ?? Tak samo jak w przypadku zdjęć, skoro zrobienie zdjęcia to jedynie chwila ?? Dlatego, że dużo więcej czasu zajmuje sama organizacja tego począwszy od zebrania wszystkich, przez rozdanie np. zimnych ogni, wytłumaczenie tego jak je należy rozpalić, przechodząc w końcu przez wspólne zdjęcie, kończąc na powrocie wszystkich gości. Chodzi o to, że bardzo dużą rolę podczas organizowania wszelkiego rodzaju takich wydarzeń odgrywają goście. I niestety, na to nie mamy zbyt dużego wpływu, żeby kogoś popędzić na siłę, dlatego ten czas nam się wydłuża.

Jak wspomniałem na samym początku, zdarza się, że Pary Młode maja już ustalony scenariusz wesela. Jako Dj na wesele, często jednak obserwuję, że scenariusze nie pokrywają się z tym co się dzieje podczas wesela, czy też całego dnia. Jak zatem traktować scenariusz czy też plan wesela ?? Jedynie jako wskazówkę, pewien wyznacznik, tak by zwyczajnie o czymś nie zapomnieć. Naprawdę jeżeli cokolwiek, przesunie się o kilka… kilkanaście minut, a nawet i godzinę, to nic się nie stanie. Czasem lepiej jest coś przestawić w czasie, a nawet i zrezygnować z czegoś mniej ważnego, na rzecz tego by wykorzystać potencjał gości i wesela. Zdarzały się sytuacje gdzie np. z Młodą Parą mieliśmy ustalone co około pół godziny „coś” typu, raz jedne podziękowania, raz wejście specjalnie przygotowanych ryb z efektami pirotechnicznymi, później kolejne podziękowania, później znów coś specjalnego …. Wszystko by nam się w czasie udało zrobić, gdyby nie fakt, że dojazd na salę nie zajął 20 min tylko 50 min (szczytowa godzina przejazdu przez miasto), a goście weselni tak się fajnie bawili, że razem z Młodą Parą stwierdziliśmy, że lepiej ich potencjał wykorzystać na parkiecie, jak co chwilę im przerywać zabawę. I jak np. osobno miały być podziękowania dla rodziców, osobno podziękowania dla świadków, w innej godzinie wejście tortu, a w jeszcze innej oczepiny, wspólnie z obsługa restauracji i Młodą Parą , stwierdziliśmy, że wszystkie te elementy przeprowadzimy podczas jednej przerwy, tak by za każdym razem nie trzeba było zbierać gości i tracić zbędnie na to czas.

Także scenariusz czy też plan wesela warto mieć uszykowany, nawet jego prostą wersję, już podczas zamawiania swoich usługodawców, ale nie trzymajmy się go ściśle „co do minuty”. Wesele żyje swoim życiem i to w dużej mierze, od tego komu powierzycie obsługę tego dnia, zależy to jak finalnie się on skończy. Gdy tylko Młoda Para zdecyduje się powierzyć mi obsługę ich wesela staram się nad wszystkim czuwać i konsultować rozwiązania z nimi już w trakcie trwania wesela.

Profesjonalny sprzęt na wasze imprezy

Zaplecze techniczne którym dysponujemy

  • Dwa stanowiska DJ, klasyczne i w stylu Retro
  • Trzy komplety nagłośnienia dostosowane do wielkości imprezy oraz specyfiki sali
  • Ruchome głowy na lampie wyładowczej ze znakomitą optyką
  • Oświetlenie przeznaczone do dekoracji sali światłem
  • Kontroler Denon Prime 4
  • Fotobudka Klasyczna
  • Fotolusro
  • Fotobudka 360
  • Ciężki dym na pierwszy taniec
Zerknijcie na naszą Nowość w ofercie

FotoBudka 360 na Waszym Weselu

FotoBudka 360 jest to najnowsza atrakcja którą możemy wykorzystać zarówno na weselu, 18-stce czy imprezie firmowej. Świetnie sprawdza się również w reklamie,  gdy chcemy  zaprezentować dany produkt jak np suknie ślubne lub po prostu chcemy zrobić ciekawy klip z życzeniami od firmy dla naszych klientów. FotoBudka 360 jest specjalna platformą z obrotowym ramieniem, do którego zamocowany jest telefon. Dzięki aplikacji nagrywamy niepowtarzalne filmy, które w epoce social mediów błyskawicznie jesteśmy w stanie przekazać do tych osób z którymi chcemy się podzielić tym materiałem. 

Szybkie Filmy Które Nikogo Nie Nudzą

FotoBudka 360

Konsultacje Weselne

Macie problem z organizacją wesela ??

Jesteście na początku przygotowań weselnych ?? A może jest tyle rzeczy do wyboru, że nie wiecie na co się zdecydować ?? Od 2005r. uczestniczę w organizacji różnego rodzaju imprez. Z chęcią  podzielę się z Wami swoim doświadczeniem i postaram się podpowiedzieć w różnych kwestiach. Wszystkie Pary które zdecydują się na podpisanie ze mną umowy, mają zapewnione darmowe konsultacje weselne. 

Województwa Polsce w których gram lub organizuję imprezy:

Imprezy obsługujemy w takich miastach województwa Wielkopolskiego jak Gniezno, Września, Trzemeszno, Pobiedziska, Swarzędz, Kostrzyn, Kłecko, Wągrowiec, Powidz, Słupca, Nekla, Poznań, Luboń, Kiekrz, Kalisz, Konin, Jarocin, Śrem, Ostrów Wielkopolski, Chodzież czy Piła. Obsługujemy także imprezy w województwie Kujawsko-pomorskim, w takich miastach jak Mogilno, Strzelno, Kruszwica, Żnin, Inowrocław, Włocławek, czy Bydgoszczy.