Jakie atrakcje na wesele warto wybrać i ile ??

Cześć, dzisiaj chciałbym przedstawić wam jakie atrakcje na weselu warto sobie i gościom zafundować, co się sprawdza i ile tych atrakcji warto na imprezie mieć. Chciałbym Wam opowiedzieć o wszystkich atrakcjach na wesele, ale nie jestem w stanie, bo jest tego tak dużo, że prawdopodobnie w momencie kiedy ja tworzę ten wpis, ktoś wymyśla kolejną atrakcje. Dlatego chciałbym opowiedzieć o tych atrakcjach które według mnie sprawdzają się najlepiej.

Zacznijmy od początku tego co dzieje się na weselu, już na sali, czyli pierwszy taniec. Atrakcją dla gości może już być przygotowany przez Młodą parę wyjątkowy taniec. Tylko do jego przygotowania potrzeba sporo czasu i też odporności na stres. Dużo prościej efektowny taniec uzyskać stosując ciężki dym czyli tak zwany taniec w chmurach. Efekt zazwyczaj jest świetny. Przy tańcu w chmurach warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy, po pierwsze sam taniec, ruchy młodej pary nie mogą być zbyt dynamiczne i szybkie, zwłaszcza jeśli Panna Młoda ma długą szeroką suknie. Z tego względu że, suknia ta wytworzy ruch powietrza i ten dym tak jakby rozdmuchiwała. W zależności od wielkości wesela i ilości osób, trzeba do tego dostosować odpowiednio duża maszynę lub kilka maszyn, które ten dym wytworzą, ale o tym powinien poinformować Was usługodawca od którego to zamawiacie.

Kolejną atrakcją , a w zasadzie kolejnym usługodawcą którego warto wynająć na swoje wesele jest barman. Jeżeli tylko budżet na to pozwala, warto zaserwować swoim gościom drinki inne niż wódka albo whisky z colą. Cześć z Was boi się tak zwanego „mieszania” alkoholi i związanego z tym bólu głowy dnia następnego, ale jeżeli wybierzecie doświadczonego Barman, nie musicie się o to martwić. Z tego względu, że wytłumaczy Wam dokładnie od czego to się bierze, podpowie jakie alkohole i soki do tego wybrać, żeby efektem były smaczne drinki i takie po których będziemy czuli się dobrze. Barmani często w swojej ofercie mają również profesjonalne pokazy które mogą zaprezentować waszym gościom, a czasem nawet kilku gości mogą wciągnąć do pokazu, co może być fajną alternatywą do zabaw oczepinowych.

Fotobudka, jest to fajna zabawa zarówno dla młodszych jak i starszych uczestników wesela. Bo jednak nie ma co mówić, większość z nas lubi się wygłupiać w większym lub mniejszym stopniu. Do skorzystania nikt nie jest przymuszany, tylko może podchodzić dobrowolnie, a stosunkowo niedużym kosztem goście mają i odrobinę dodatkowej rozrywki i pamiątkowe zdjęcie z Waszej imprezy. A gdy fotobudke połączymy z księgą gości, to i goście i młoda para mają wtedy co wspominać. Nowszą i bardziej ekskluzywną odmianą fotobudki jest fotolustro. Zasada działania jest bardzo podobna, ale jak to się mówi diabeł tkwi w szczegółach i o tym zrobimy też osobny wpis.

Pokazy pirotechniczne, zawsze robią świetne wrażenie. Zaczynając od tych prostszych jak fontanny iskier przy np. pierwszym tańcu, udźcu czy torcie lub zimne ognie przy zdjęciach wieczornych. Jeżeli dysponujemy większym budżetem, możemy zamówić pokaz fajerwerk, ale tutaj po pierwsze, nie wszystkie lokale się na to zgadzają, chociażby ze względu na swoje położenie, a po drugie warto zamówić firmę która się tym profesjonalnie zajmuje, posiada odpowiednie zgody, doświadczenie i ubezpieczenie. Wspominałem też wcześniej o pokazach, jest bardzo wiele osób wykonujących dość szybkie ale efektowne pokazy, jak iluzjoniści, czy pokazy np. baniek mydlanych. I uwierzcie, że naprawdę takie pokazy ogląda się z dużym zainteresowaniem.

Jeżeli planujemy na wesele zaprosić większe grono znajomych czy rodziny i planujemy ich zaprosić razem z najmłodszym pokoleniem czyli dziećmi, warto też zastanowić się nad wynajęciem animatora. Bardzo często oglądam, jak rodzice z dziećmi, zamiast się bawić, muszą się nimi zajmować. Dopiero, kiedy ktoś odbiera dzieci z imprezy rodzice zaczynają się bawić. Warto zatem przemyśleć i to rozwiązanie, jeżeli zależy nam na tym by wszyscy chcący się bawić goście, mogli to robić od początku imprezy.

No i bardzo popularne na weselach są powiedzmy różnego rodzaju atrakcje kulinarne, jak stół wiejski, fontanna z czekoladą, kącik ze słodkościami czy alkoholami – to się zawsze sprawdza.

Na co warto zwrócić uwagę przy organizowaniu atrakcji na swoim weselu. Przede wszystkim żeby nie przesadzić z ilością tych atrakcji. Wesele średnio trwa około 12 – 14 godzin, ale w tym dniu ten czas ucieka bardzo szybko, już przy tych podstawowych elementach wesela, jak podziękowaniach dla rodziców, oczepinach, wejściem tortu czy udźca. Nie wszyscy wytrzymują do końca wesela, a i kamerzyści czy fotografowie często kończą swoją prace na weselu zaraz po oczepinach. Dlatego wszystkie dodatkowe atrakcje planuje się zazwyczaj do północy. O ile atrakcje które nie organizują wszystkich gości od razu, tylko można z nich korzystać w międzyczasie, nie kolidują z harmonogramem całego wesela – bo w dowolnym momencie, goście mogą podejść do baru, czy do fotobudki albo fontanny z czekoladą,. Tak wszelkie atrakcje gdzie wypadało by, żeby uczestniczyli w nich wszyscy goście już trochę ten harmonogram zmieniają. Wyobraźcie sobie sytuacje, że, planujecie zdjęcie grupowe, zdjęcia indywidualne, pokaz barmana którego macie na weselu, pokaz iluzjonisty, oczepiny, podziękowania, zdjęcia z zimnymi ogniami i dodatkowo jeszcze pokaz fajerwerk…. na wszystko potrzeba średnio od 10 do 30 min. A gdzie tu jeszcze czas na jedzenie czy w końcu na zabawę …. Drugą sprawa jeśli chodzi o atrakcję, ja bym jednak bardzo ostrożnie podchodził do umieszczania tych atrakcji na zewnątrz. Z jednej strony nigdy nie mamy pewności co do pogody, chyba, że zamawiamy coś na ostatnią chwilę. No i trzeba też wziąć pod uwagę to, że jeżeli atrakcja będzie popularna, to będzie przyciągała do siebie gości. O ile na sali, jesteśmy w stanie tych gości znów nakłonić do tańca czy zabawy, tak na zewnątrz jest to prawie niemożliwe bo po prostu przez ściany nie słychać komunikatów ani tego co się dzieje. A na zewnątrz czas w miłym towarzystwie płynie odrobinę inaczej, dlatego cała impreza może się przez to gorzej rozkręcać.